tisdag 22 februari 2011

Bakdag

Idag var jag ledig första halvan av dagen. När vi röjde i köket i morse konstaterade jag att två äpple såg ganska skrynkliga ut i skalet. Synd att slänga tänkte jag och bad om skal och delningshjälp (tål inte råa äpple). Under tiden vispade jag ihop en muffinssmet. I receptet står det egentligen rabarber men äpple gick alldeles utmärkt det också så klart. Sockret som äppelbitarna skulle blandas med på slutet bytte jag mot råsocker och jag hade även i lite kanel bland äppelbitarna.

Klicka gärna upp bilden.

Äpelmuffins


Äntligen har dottern börjat dricka te. Jättemysigt tycker jag faktiskt.
Det blev inte bara äppelmuffins idag, det blev även kanelbullar.

Dotterns temugg och en kanelbulle.

2 kommentarer:

Rosenvit sa...

De ser jättegoda ut.
Vilken tur att du tål oråa äpplen.

Ha det bäst
Anna

MÅ Gott sa...

Både muffins och te med nybakad bulle ser riktigt gott ut! Jag är ju ett riktigt fikamonster.

Så roligt att fler börjar matblogga! Vi lär väl "ses" både i köket och i trädgården. :)

/Åsa